Eczacılık eğitimi için SODİGEM sanal gerçeklik yazılımı tasarladı
Eczacılık eğitimi için SODİGEM sanal gerçeklik yazılımı tasarladı
Bu kaskı takanlar kendilerini bir eczanede veya hastanede bulabilirler.
Merkez Müdürü Doç. Levent Yusuf Şahin: “Metaverse teknolojisi kapımızda”
ESKİŞEHİR Anadolu Üniversitesi Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik, Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Doç. Levent Yusuf Şahin, etkinliklerinde sergiledikleri yazılım uygulamasını 9. Bölge Eskişehir Eczacı Odası Öğrenci Komisyonu’na tanıtarak, “Metaverse teknolojisi artık kapımızda” dedi.
SODİGEM, 9. Bölge Eskişehir Eczacı Odası Öğrenci Komisyonu tarafından düzenlenen etkinliğe davet edildi. Eczacılık eğitiminde kullanılabilecek bir sanal gerçeklik uygulaması tasarlayan SODIGEM’in yetkilisi, teknoloji tutkunlarından yoğun ilgi gördü. SODİGEM Başkanı Doç. Dr. Levent Yusuf Şahin, etkinlikte akademik olarak oluşturdukları fikrin çıktılarını sunma fırsatı bulduklarını belirtti. İnsanların diyalog tabanlı ve interaktif bir yazılımla karşılaştığını belirten Doç. Şahin, “Sanal gerçeklik kaskı takan kişiler kendilerini eczane veya hastanede bulabiliyor” dedi.
“Sonuçları canlı olarak deneyimleyebilirler”
Temel olarak eczacılık eğitiminde kullanılabilecek bir projeye imza attıklarını belirten Şahin, “Yazılım özellikle sanal gerçekliğin öğrenilmesi ve öğretilmesi süreçlerinde bizleri önemli bulgulara ulaştırdı. Ayrıca öğretim teknolojisi de ürettik. Eczacılık Öğrenciler sanal gerçeklik kaslarını giyer giymez kendilerini bir eczane veya hastane ortamında bulabiliyorlar. Önceden hazırlanan bu senaryo kapsamında çeşitli kararlar alıp sonuçlarını sanal gerçeklik ortamında canlı olarak deneyimleyebiliyorlar.”
“Kendilerini eczane veya hastane ortamında bulabilirler”
Çalışmalarının iki bölümden oluşan bir yazılımla yürütüldüğünü belirten Doç. Dr. Şahin konu ile ilgili olarak şöyle devam etti:
“Sadece senaryoyu izlemeyi değil, sonradan eklenebilecek bir teknoloji geliştirmeyi de amaçladık. Bu nedenle bir senaryo geliştirme aracımız var. Eczacılık alanında eğitim veren profesörler ve bu alanda yüksek lisans veya doktora eğitimine devam eden öğrenciler. alan senaryo geliştirme yazılımlarını kullanarak ve bu ortamda kendi senaryolarını üretebilecekler.Çeşitli deneyimler kazanacaklar.Sanal gerçeklik kaskını takan kişi ayrıca kendisini eczane, hastane ya da rastgele bir mekanda bir diyalog içerisinde bulabiliyor. o an seçmiş olduğu senaryonun bağlamı.bu durum tamamen senaryoyu geliştiren kişinin inisiyatifine bağlıdır.aynı zamanda hasta görünen kişinin karakterini yani avatarını da temsil edecektir. görseli kendisi seçiyor.Senaryonun ortamı, diyalogun akışı ve diyaloğun bağlanacağı noktalar etkileşim çerçevesinde değişebiliyor.”
“İlk adımımızı attık”
“Bu projenin amacı bir ekiple akademik bulgulara ulaşmaktı” diyen Şahin, “Sanal gerçeklik teknolojisi her geçen gün ilerliyor ve artık metaverse teknolojisi kavramı kapımızda duruyor. Bu tarz çalışmalarla sanal gerçeklik ortamının bize sunduğu sınırlamalar, fırsatlar ve tehlikeler.Akademik çalışmalar yapıyoruz.Bu proje bizi yeni bulgulara götürebilecek çalışmanın hem bir aracı hem de sonucu oldu.Sanal gerçeklik teknolojisi devam edecek. Evrilir ve bize düşen görev bu teknolojinin getirilerini takip etmektir.İlk adımımızı attık.İleriki adımlarda daha geniş ve detaylı boyutları ele alacağız.Ne biz ne de diğer akademisyenler yakın çevremiz bu işin peşini bırakmayacağız. Gelecek bunlarla dolu olacak. Şimdiden ilgili bulgu ve bilgilere ulaşmalıyız” dedi.